I august 2017 kunne vi i Supervin fejre 10 års jubilæum som online vinportal. I den spæde start indgik portalen som et eksperimenterende element i en større Superbest detailhandel, men i dag er det vores altoverskyggende hovedaktivitet med en stor - og stærkt stigende - tocifret millionomsætning.
Fra begyndelsen var det vores hensigt at drive en virksomhed, der byggede på sunde værdier i forhold til både kvalitet, kundeservice og medarbejdere. Vi ville gerne opfattes som ”klassens frække dreng”, men vi ønskede købmandsskabet sat i højsædet, og vores ambition har altid været at blive den bedste og billigste online handelsplads for kvalitetsvin.
I dag tør jeg godt sige, at vi er kommet temmelig langt i denne udvikling. Med godt over 100.000 besøgende om måneden har Supervin udviklet sig til et veletableret brand og en stærk spiller på markedet for kvalitetsvin. Måske er vi ikke helt i mål på alle parametre, men vi er nået derhen, hvor vi byder alle former for konkurrenter og konkurrence velkommen.
I begyndelsen kørte vi med en lille to-takt Diesella-knallert på en stor motorbane for Formel 1 racere. I dag har vi bygget Supervins motor og placeret den i et køretøj, der både kan klare kurverne og holde en høj tophastighed på langsiderne – uden at slide dækkene og tømme tanken for hurtigt.
Medlevende og nysgerrige kunder
En af de ting, vi alle er stolte af i Supervin, er vores medlevende kunder, som både ansigt til ansigt i butikken og elektronisk ”forkæler” os med såvel rosende som kritiske kommentarer. Det er vi glade for. Disse kommentarer holder os nemlig skarpe og fortæller os, om vi er på vej i den rigtige retning.
Mange af spørgsmålene går selvfølgelig på vores udvalg af vin og spiritus, men vi får også adskillige spørgsmål, som drejer sig om den måde, vi driver forretning på. Kunderne kan ikke helt forstå, hvordan det er lykkedes os - der har hovedkvarter i Højene uden for Hjørring - at vokse i det tempo, vi rent faktisk gør. Deres spørgsmål drejer sig om alt fra indkøb og salg til logistik og service – ja faktisk næsten alle de parametre, vi anvender i driften af Supervin.
Det spørgsmål, som kunderne hyppigst stiller, handler om vores prisniveau: Hvordan kan vi sælge kvalitetsvin så billigt og stadig tjene penge til at finansiere lønninger og vækst.
Hvordan driver Supervin forretning?
I de kommende uger vil jeg i denne blog give vores læsere et indblik i, hvordan vi målrettet skaber vores forretning og fokuserer på den udvikling, som skal sikre, at vi også om fem år med rank ryg kan hævde, at vi er den bedste og billigste online handelsplads for kvalitetsvin.
Mads Jensen, Vinkøbmand
Bliv klogere på vin, mad og spiritus og alt det der gør livet sjovere! Tilmeld dig vores nyhedsbrev her.
Fortæl os gerne hvad du vil vide mere om, ved at udfylde formularen herunder.
Bliv klogere på vin, mad og spiritus og alt det der gør livet sjovere!