Jeg ved, det er en kliché – men udvikling er kommet for at blive!
Det betyder bl.a., det er naivt at tro, at konkurrencen svækkes, og priserne atter vil stige. Som erhvervsdrivende går man også en fortvivlet tid i møde, hvis man regner med, at den elektroniske udvikling vil standse, og kunderne søge tilbage til deres faste leverandører, hvor de kan møde personalet ansigt til ansigt, og hvor de selvfølgelig også må betale en højere pris.
Undskyld – men det er nytteløs romantisk snak fra 1980’erne, hvor den elektroniske udvikling kun var i sin vorden. Hvis vi kigger os omkring i dag, er det indlysende, at almindelig detailhandel er på retræten i forhold til online. Selv inden for dagligvarebranchen begynder de store spillere at gøre deres måder at handle på mere robuste og fleksible gennem anvendelse af elektronikken. På den måde håber de at kunne dæmme op for eksempelvis nemlig.com’s eksplosive vækst.
Skarpe priser er ikke nok
I dag vil kunderne have det hele herunder både nærhed, service og pris. Koncentrationen i branchen og den internationale konkurrence gør, at den danske detailhandel ikke kan negligere udviklingen og sove tornerosesøvn. I 2017 erfarede vi alle, at svenske kvotekonger ejer 25% af de fiskekvoter, som er tiltænkt danske fiskere. Jamen, det var da skrækkeligt! Hvordan er det sket? Ja, nogen har da sovet i timen.
I Supervin ved vi godt, at den internationale udvikling kører for fuld fart side om side med den elektroniske, og at kunderne aldrig er uinteresseret i service, de rigtige tilbud og nærvær fra vores side. Det er det kompas, vi styrer efter. Det betyder for eksempel:
Mads Jensen, Vinkøbmand
Bliv klogere på vin, mad og spiritus og alt det der gør livet sjovere! Tilmeld dig vores nyhedsbrev her.
Fortæl os gerne hvad du vil vide mere om, ved at udfylde formularen herunder.
Bliv klogere på vin, mad og spiritus og alt det der gør livet sjovere!