OM SUPERVIN / 24-05-2018 17:19:10

Vin i Øjenhøjde, del 5, "Skarpe priser gennem konstant udvikling"


Af Supervin - Mads Jensen

Vores holdning er, at Supervin altid skal være ”let på tå, lidt gavflabet – men træde på flad fod”.

Vores kolleger og kunder skal konstant både kunne høre, se og føle os – ikke fordi vi er flippede, men fordi vi reagerer hurtigt, ofte anderledes - og altid med udgangspunkt i fornuftigt købmandsskab”.

Vores konkurrenter er de store supermarkeder og vinhandlerne, som traditionelt har domineret og taget alt for flotte avancer. I dag konkurrerer online-portalerne i Danmark ikke direkte mod hinanden, men sammen presser vi branchen og æder større og større lunser af deres marked.

Væksten har aldrig været større, og udviklingen har været vild de sidste 10 år. Vores samlede forretningsmodel, hvor Supervin sælger online, Novin sælger engros og vores 1000 kvm. store butik sælger detail, har vist sig særdeles robust. Synergieffekterne er indlysende. Tallene taler deres levende sprog.

 

Vi skubber til udviklingenide plan stragtegi succes

Inden for alle tre forretningsområder ønsker vi at finde og afprøve nye indgangsvinkler til indkøb og salg af kvalitetsvin. Med udgangspunkt i vores evne til at analysere udviklingen vil vi gerne være blandt markedets ”first movers”. For os er det ikke nok at reagere på udviklingen – vi ønsker at være med til at skabe den.

Et godt eksempel på det har været vores evne til at udnytte nicherne i markedet. F.eks. fik vi for et år siden en klar fornemmelse af, at markedet for alkoholfri vine og bobler var voksende. Det er en lille niche, javel, men den er der, og vi ønskede at vinde momentum, så vi fik mulighed for at dominere den.

I dag har vi mere end 20 forskellige alkoholfrie vine, og vi sælger alkoholfrie bobler pallevis. Vores omsætning i det alkoholfrie segment vokser i år med 160%. Men det får os ikke til at tro, vi kan gå på vandet eller ændre vores kalkulationer for at tjene mere pr. flaske. Vi er ydmyge og har respekt for vores kunder, som er forudsætningen for vores fremgang. Det handler om troværdighed, og hvis kunderne først får på fornemmelsen, at vi er griske, så mister de med det samme tilliden.

Der findes nicher og muligheder overalt, og i fremtiden vil vi fortsætte med at udvikle vores virksomhed og skabe vækst. Vi vil gøre det ved at være dygtige købmænd, som reagerer hurtigt, fokuseret, fleksibelt og serviceorienteret.

På den måde tror vi på, vi kan leve op til vores ambition om hele tiden at være den bedste og billigste online forretning for kvalitetsvin.

Mads Jensen, Vinkøbmand